دستگاه قالیشویی اتومات

تفاوت دستگاه قالیشویی هوشمند و اتومات

پیش از بیان تفاوت های واقعی دستگاه قالیشویی هوشمند با انواع موجود در بازار داخل ، لازم است روی عبارت هایی نظیر اتومات ، تمام اتومات ، اتوماتیک که سازندگاه مختلف این نوع دستگاه در تبلیغات خود استفاده می کنند ، مکث کرده و توضیح مختصری بیان شود. در اصطلاح صنعتی ماشینی را میتوان اتومات نامید که اعمال انسانی را به شکل خودکار انجام دهد. در مورد دستگاه های قالیشویی موجود در بازار تنها عمل چپ و راست رفتن فرچه های دیسکی را میتوان اتومات در نظر گرفت ،آن هم در مدلهایی که این ویژگی را دارند . در واقع به علت این استفاده نابجا از عبارت اتوماتیک، به اجبار اسپاد ماشین از عبارت هوشمند برای محصول خود استفاده میکند.

تنظیم ارتفاع خودکار فرچه های دیسکی

فرچه دیسکی

از آنجایی که مهمترین بخش شستشوی فرش بر عهده فرچه های دیسکی میباشد، تنظیم صحیح فشار وارده بر روی فرش نقش اساسی در کیفیت شستشو را ایفا میکند . از طرفی در دستگاه قالیشویی معمولی (یا به اصطلاح اتومات) اپراتور دستگاه باید برای هر فرش با چشم خود این ارتفاع را تنظیم کند که نه عملی است و نه دقیق .آنچه در عمل اتفاق می افتد این است : با توجه به ضخامت مختلف فرش ها ، یا فرچه ها با فشار زیاد روی فرش بجای شستن صحیح فرش پرز آنرا جدا میکند و یا بدون تماس کافی ، فرش از زیر فرچه ها عبور می کند.در هر دو صورت نتیجه نهایی نارضایتی مشتری خواهد بود. با استفاده از دستگاه قالیشویی هوشمند چنین مشکلی را تجربه نخواهید کرد.

توضیحات کامل دستگاه قالیشویی هوشمند را میتوانید در این قسمت مطالعه بفرمایید.

جمع شدن گوشه های فرش

یکی از مشکلاتی که بسیاری از قالیشویی ها خصوصا آنهایی که مدتی با دستگاه های اتومات موجود در بازار آنرا تجربه کرده اند ، مسئله جمع شدن گوشه های فرش در تراکم های پایین است. این مشکل که ناشی از حرکت دورانی فرچه های دیسکی میباشد در برخی موارد باعث پارگی فرش میشود . اسپاد ماشین با در نظر گرفتن این مهم در طراحی دستگاه قالیشویی هوشمند موفق به حل این مشکل به شکل اساسی شده است.

مصرف نابجای آب و مواد شوینده

در ماشینی که هدف از طراحی آن حل مشکلات موجود ، افزایش کارایی و کاربری آسان بوده است ،صد البته مصرف بهینه آب و مواد شوینده در لیست مزیت های آن قرار خواهد گرفت. کاملا واضح که قیمت بالای مواد شوینده در برخی موارد قالیشویی ها را مجبور به استفاده حداقلی از مواد میکند. این در حالی است که رضایت مشتری ارتباط مستقیمی با کیفیت شستشو و استفاده کافی از ماده شوینده دارد. همین یک دلیل کافی است تا دستگاه قالیشویی هوشمند انتخاب اول قالیشویی ها مخصوصا آنهایی که در شرف تاسیس کارخانه قالیشویی هستند باشد.

کارایی بهینه فرچه طولی

در اکثر دستگاه های موجود فرچه طولی با شروع به کار دستگاه در یک جهت شروع به چرخش می کند. اگر ارتفاع این فرچه به طور موثر تنظیم شود یا در هنگام ورود فرش و یا خروج فرش به احتمال زیاد لبه فرش را جمع خواهد کرد.برای غلبه بر این مشکل برخی از سازندگان این دستگاه فرچه را در ارتفاع بالاتری از سطح فرش تنظیم میکنند و عملا این واحد کارایی لازم خود را از دست میدهد. تنها در دستگاه قالیشویی هوشمند ورود و خروج فرش تشخیص داده شده و متناسب با آن فرچه گردش خواهد کرد. بنابراین چنین مشکلی به طور کلی وجود نخواهد داشت.